Op naar de Carribean! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Ralf klein breteler - WaarBenJij.nu Op naar de Carribean! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Ralf klein breteler - WaarBenJij.nu

Op naar de Carribean!

Door: ralf

Blijf op de hoogte en volg Ralf

29 April 2009 | Ecuador, Cuenca

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we precies 3 maanden en 1 dag op reis. Inmiddels zijn we al weer in Ecuador aanbeland en zijn de opgedane indrukken zo talrijk dat we een beetje reismoe beginnen te worden.

Na Peru hebben we maar besloten om aan het strand te gaan relaxen, dus hebben we wat gesurfd in Montañita, Ecuador. Erg mooi, fijne golven en (ja, dat ook, heel veel muggen). Gedurende 1 nacht zaten we in een hostel zonder klamboe waar alle muggen ter wereld zich verenigden om ons een zo vervelend mogelijke nacht te bezorgen. Wel 100-150 keer gestoken die nacht. Een heel fijn uitgaansweekend meegemaakt.. zonder alcohol, aangezien hier verkiezingen waren en om de een of ander stupide reden het volk dan 3 dagen lang nuchter moet blijven. Niemand schenkt dus alcohol. Maakte trouwens niet echt uit, want surfen sloopt je. Serieus een van de zwaarste sporten ter wereld.

De fotos van Peru en Ecuador zijn te vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=NJBOVACN

Peru was erg geslaagd. Nazca lines (buitenaardse wezens figuren in de bodem) erg cool om te zien vanuit een Cessna vliegtuigje. Huacachina oase is een paradijs, sandboarden grappig, rondscheuren in een sandbuggy eenvoudig zeer gaaf. Daar ook een vakantie-vriendinnetje ontmoet die me daarna (en dat was heel cool) jet-set Lima heeft laten zien. De beste Sushi gegeten, Punto Final Malbec wijnen uit Mendoza gedronken die jarenlang in eikenhouten vaten gerijpt zijn en many more.

Nu zitten we weer in de bergen.. en gaan geleidelijk richting Quito. 11 Mei bereiken we Caribische zee in Colombia! We vliegen trouwens eerder terug vanuit Isla Margarita naar NL (de 29e mei al, dus 30 komen we aan op A´dam). Dit vanwege geld, en dingen die we beide moeten regelen. Voor mezelf moet ik de volledige applicatie naar Universidad de Buenos Aires op orde gaan maken. Ik ga daar nl vanaf volgend jaar Maart een Maestria en Economia te doen. Ik vlieg wsl begin Jan volgend jaar weer terug naar Argentinie om vloeiend Spaans te leren spreken. Ik vind het wel mooi daar, en doe daar graag mijn top master.

We hebben nu nog een maand, en kijken vooral uit naar chillen aan de Caribische Zee. Maar eerst nog hoge bergen, treinen (Niez del Diablo), Downhill ATBen naar de Jungle, naar de hoogste berg ter wereld (gemeten vanaf de kern van de aarde), een van de meest actieve vulkanen ter wereld, en de beroemde Cotopaxi vulkaan die boven Quito uittorent. Daarna wordt het voor ons echt vakantie en wordt het met een ijskoud biertje in de hand genieten van het verschillende kleuren blauw verschietend water van de Carribean.

Luego,

Ralf