50 vrouwen in een visvijver - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Ralf klein breteler - WaarBenJij.nu 50 vrouwen in een visvijver - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Ralf klein breteler - WaarBenJij.nu

50 vrouwen in een visvijver

Door: ralf

Blijf op de hoogte en volg Ralf

18 Maart 2009 | Chili, San Pedro de Atacama

Hee allemaal,

Sinds het vorige bericht zitten we al ongeveer 2500 km noordelijker. Sinds de laatste post in Bariloche is er al weer veel gebeurd.

Alles gaat goed ook al ben ik een grote slodder vos waardoor ik achter eenvolgens al een camera (met Tims fotos) in BA ben kwijtgeraakt en tijdens het wijn festival in Mendoza (maar dat was echt pech) een kindje Tims camera uit mijn handen schopte in het feestgedrang en die op zn lens viel, waardoor die terug naar NL moest voor reparatie. Ook ben ik na het uitgaan in La Serena in curado (dronken) toestand samen met een chileense chica mijn mobiel verloren in de taxi waardoor ik nu een chileens nummer heb. Verder leef ik hier wel op. Dit is echt een fantastiche continent, aardige mensen, een mooie taal.. ja ik ben zeker enthousiast.

Inmiddels zitten we dicht tegen de Boliviaanse grens aan en kunnen we wat gaan vergelijken en lekker generaliseren: Argentijnen zijn meer open dan chilenen. Argentijnen zijn arroganter dan chilenen. Chilenen zien er meer europees uit (meer spaans). Gaandeweg heb je ook steeds meer contact met locals. Mijn spaans is al een stuk beter geworden nadat ik een argentijns en chileense chica para un noche heb gehad en de goede magazines in español wil lezen: FHM, Mens Health en ja.. zelfs de Cosmo.

Outdoor activiteiten zijn hier volop te doen. We blijven hier steeds lang genoeg bij plaatsen om de main attractions te doen, maar niet lang genoeg om echt zware trekkings en avontuur te doen. Daarvoor kom ik nog wel een keer terug. Tot de dingen die wij gedaan hebben behoren rafting, paragliding (zo gaaf, je wilt wel altijd in de lucht blijven). De acrobatics in de lucht doen meer G-krachten op je inbeuken dan in roller coasters.. In Chili, in San Pedro de Atacama zijn we naar geysers geweest om 4 u in de morgen (bekijk de fotos, zeggen meer dan woorden), zout meren (Cejar) van 800 m diep (gerucht of waarheid,.. zijn we nog steeds niet achter), en hebben zels een DUST TORNADO op foto en video.. wat gaaf. Alvast een voorproefje op 2011 wanneer ik ga storm chasen in de US. Desondanks blijven de meeste dingen toch ontzettend toeristisch. In een piepklein zoutmeertje waar je makkelijk je hengel had kunnen uitwerpen, ware het niet dat er geen vissen zitten, zaten idd 50 vrouwen, en nog wat meer mannen waardoor het allemaal wel erg op een uitje naar scheveningen aan zee begint te lijken.

De steden in Chili vielen behalve het uitgaansleven nogal tegen.. stinkend.. heel veel perros (honden), niet verse vis, te warm bewaard vlees, poep en pies. Het is een wonder dat de Lonely Planet dit als een van de highlights in zuid amerika noemt. Toch, kleurrijk is het wel en een mooie ervaring ook. Misschien voelt het wel echter dan het door massa-toerisme bevolkte San Pedro (Perro) de Atacama dat geheel op toeristen leeft. Natuurlijk overtreft de kristal heldere woestijn luchten, het enorme temperatuur verschil tussen dag en nacht van meer dan 40 graden, en de enorme uitzichten alle verwachtingen en levert dit alsnog veel mooiere ervaringen op.

Morgen gaan we met een jeepsafari voor 3 dagen naar Uyuni.. over de zoutvlakte. langs spiegel gladde meren. Dan naar Peru (Titicaca, Inca trail, Sandboarding, vliegen over de graan tekens), Ecuador (Vulkaan, stranden), nu ook Colombia (Cartegena en Caribische kust) en Venezuala (Angel Falls en Isla Margerita, surfen)

Fotos zijn te vinden op
http://www.mijnalbum.nl/Album=TBMX8HZC
en raft fotos op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=BO3BIIAX
en zijn nu ook gedeeltelijk op mijn facebook te vinden.

Mucho gusto,

Ralf


  • 18 Maart 2009 - 17:29

    Leonne!:

    Hey!

    Wat schrijf je leuk! Echt leuk dat jullie het zo naar je zin hebben! Geniet er nog lekker van!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ralf

Eindelijk.. 5 maanden trekken door Zuid-Amerika: Argentina, Chili, Bolivia, Peru en daarna zien we wel weer!

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6519

Voorgaande reizen:

28 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: